چطور با سایت خودم کسب دارمد کنم؟

درامد اینترنی

چگونه از روشهای اینترنتی به درامد برسم

کلمات کلیدی

Settings

Unroot

حریم خصوصی

آپدیت اینستاگرام

دستگاه اندروید

Add Account

اکانت اینستاگرام

شبکه اجتماعی

حساب کاربری

پست‌های اینستاگرام

ثبت کامنت

بستن کامنت‌ها

نرم‌افزار و بازی‌های اندروید را چگونه روی رایانه اجرا کنیم

چه تفاوتی بین ADSL و VDSL وجود دارد

چه تفاوتی بین ماشین مجازی و سرور وجود دارد

چگونه هکرها بدون رمزعبور وارد شبکه اجتماعی ما می‌شوند

چگونه می‌توانیم از هک شدن حساب‌های آنلاین خود مطلع بشویم

چگونه می‌توانیم از شبکه

سرورها و نقاط پایانی کسب‌و‌کارمان در برابر هکرها محافظت کنیم؟

هفت اشتباه فاحش امنیتی که هر روز مرتکب می‌شویم

چه تفاوتی بین هاب اترنت

سویچ و روتر وجود دارد

چه تفاوتی بین پهنای باند و طیف وجود دارد

تفاوت بین دایرکتوری فعال و دامنه در چیست

چگونه امنیت کامپیوتر خود را بالا ببریم

چگونه جستجو و پاک نمودن اتوماتیک فولدرهای خالی را انجام دهیم

دریافت سریع‌تر به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 را چگونه انجام دهیم

چطور در ویندوز 10 برای مصرف اینترنت حد و مرز مشخص کنیم

چطور تصویر پروفایل اینستاگرام را در گوشی و رایانه ذخیره کنیم

چگونه مصرف اینترنت توسط اینستاگرام را کاهش دهیم

  • ۰
  • ۰

چگونه سرعت کامپیوتر را برای نصب بازی زیاد کنیم


اگر از کاربران همیشگی سیستم های کامپیوتری، به خصوص رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها باشید، حتما با این مشکل که به مرور زمان، سرعت کامپیوتر شما کاهش پیدا می کند و دیگر به خوبی گذشته نیست، برخورد کرده اید.

افزایش سرعت کامپیوتر برای اجرای روان تر برنامه ها و بازی ها

حقیقت ماجرا این است که در برخی موارد بنا به دلایلی خاص، سرعت کامپیوتر ما با کاهش روبرو می شود که بعضا آزار دهنده خواهد بود. هنگ کردن، عدم باز شدن برنامه ها، ریست شدن کامپیوتر، داغ کردن بیش از حد و سایر عوامل، از جمله مواردی هستند که معمولا پس از کاهش سرعت کامپیوتر با آن ها روبرو خواهیم شد. اما برای رهایی از این مشکل، روش هایی نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت و راهکار هایی را برای افزایش سرعت کامپیوتر ارائه خواهیم داد.

دلایل کاهش سرعت کامپیوتر

قبل از اینکه بخواهیم روش های افزایش سرعت کامپیوتر را بیان کنیم، ابتدا باید دلایل این کاهش محسوس سرعت را با یکدیگر بررسی نماییم. کاهش سرعت کامپیوتر ممکن است بنا به دلایل مختلفی روی دهد که از جمله آن ها می توان به استفاده حداکثر از ظرفیت رم، استفاده حداکثری از توان cpu، استفاده حداکثر از ظرفیت حافظه و غیره، اشاره کرد. همچنین وجود ویروس ها و کرم های رایانه ای، معمولا باعث افت سرع کامپیوترها می شود. علاوه بر همه این موارد، ممکن است بعضی از عوامل سخت افزاری نیز باعث کاهش سرعت کامپیوتر شوند. عواملی همچون عدم هماهنگی بین اجزا، مستهلک شدن قطعات و یا عدم خنک کنندگی، همگی می تواند از جمله دلایل کاهش سرعت کامپیوتر باشند.

به هر حال اگر هر کدام از دلایل بالا، باعث کاهش سرعت کامپیوتر شما شده باشند، می توان با استفاده از ترفند ها و آموزش هایی در این زمینه، آن ها را تا حدی رفع نمود. در بخش بعدی به ارائه تعدادی از روش های موجود، برای افزایش سرعت کامپیوتر ، خواهیم پرداخت.

افزایش سرعت کامپیوتر

همانطور که اشاره شد، کاهش و افت سرعت کامپیوتر می توان هم دلیل نرم افزاری داشته باشد و هم دلیل سخت افزاری. در مواردی که موضوع نرم افزاری باشد، می توان این مورد را با استفاده از چند ترفند ساده، حل نمود. در این مورد، راحت ترین و سریع ترین راهی که به ذهن انسان خطور خواهد کرد، این است که ویندوز سیستم را به طور کامل تعویض نماییم. البته این روش تا حدی وقت گیر بوده و برای نصب تمامی برنامه هایی که از قبل روی سیستم داشتیم، ممکن است زمانی طولانی نیاز باشد. همچنین در برخی موارد نیز امکان تعویض ویندوز وجود ندارد و ما نمی توانیم بدون اجازه، اقدام به تعویض ویندوز نماییم. در این گونه مواقع، بهترین راه، استفاده از ترفندهای افزایش سرعت کامپیوتر می باشد که در این قسمت به بررسی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

پاک کردن فایل های اضافی

یکی از عمده دلایلی که معمولا موجب کاهش سرعت کامپیوتر می گردد، پر شدن حافظه داخلی و خصوصا، درایو ویندوز می باشد. اگر ما از تمامی ظرفیت حافظه استفاده کرده باشیم و جایی برای اضافه کردن فایل جدید در آن باقی نگذاریم، معمولا سیستم با افت سرعت شدید مواجه خواهد شد. برای اینکه درک درستی از این موضوع داشته باشید، فرض کنید شما در یک اتاق 12 متری که تنها در آن 100 کتاب وجود دارد به دنبال یک کتاب خاص می گردید. مسلما پیدا کردن این کتاب در میان 100 کتاب بسیار راحت تر است تا از میان ده هزار کتاب، در همان فضای 12 متری، بخواهید آن را پیدا کنید. پس بهترین راهکار برای افزایش سرعت کامپیوتر در مرحله اول، پاک کردن فایل های اضافی از حافظه و خالی کردن درایو ویندوز می باشد.

افزایش سرعت کامپیوتر

پر شدن درایو ویندوز می تواند یکی از اصلی ترین دلایل کند شدن سیستم شما باشد.

برنامه های بدون استفاده را پاک کنید

یکی دیگر از راهکارهای افزایش سرعت کامپیوتر پاک کردن برنامه های اضافی و بدون استفاده هستند. این برنامه ها معمولا در درایو ویندوز نصب شده و در آنجا، حافظه اشغال می کنند. از طرفی هم ممکن است این برنامه های بدون استفاده به صورت استارت آپ، و همراه با روشن شدن سیستم، شروع به کار نموده و مقداری از فضای رم را اشغال نمایند. این موضوع باعث می شود که سرعت سیستم شما تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند که برای رهایی از آن باید این برنامه ها را پاک نمایید. برای این منظور ابتدا از طریق کنترل پنل، گزینه Program and Features را انتخاب کرده و سپس از لیست موجود، برنامه هایی را که به آن ها نیازی ندارید را Uninstall نمایید.

افزایش سرعت کامپیوتر

برنامه های بدون استفاده از را از قسمت کنترل پنل، پاک نمایید.

تاریخچه مرورگرها را پاک کنید

یکی دیگر از عواملی که ممکن است به افزایش سرعت کامپیوتر شما منجر شود، پاک کردن فایل های تاریخچه، نظیر کوکی ها، از حافظه مرورگرها می باشد. این فایل ها معمولا در درایو ویندوز، قرار گرفته و باعث پر شدن حجم حافظه می شوند. برای پاک کردن این فایل ها، ابتدا به قسمت تنظیمات مرورگر خود رفته و سپس گزینه Clear History را انتخاب کنید.

افزایش سرعت کامپیوتر

پاک کردن تاریخچه مرورگر می تواند روش موثری برای بالا بردن سرعت کامپیوتر شود

دیفراگ کردن هارد دیسک برای افزایش سرعت کامپیوتر

Defrag هارد دیسک ، عملی است که با استفاده از آن می توان نحوه چینش فایل ها را در هارد دیسک، تغییر داد و به نوعی آن ها را بهینه تر نمود. نحوه چینش فایل ها در فضای خالی هارد دیسک تقریبا تصادفی بوده و در هنگام چرخش هارد دیسک، این فایل ها به مرور در مکان های خالی هارد، قرار می گیرند. به همین سبب ممکن است در حین انتقال یک فایل به کارت حافظه، قطعه یک فایل، در مکان شماره 1 و قطعه دوم فایل در مکان شماره 100 قرار بگیرد. دیفراگ کردن هارد دیسک می تواند فضای خالی بین قطعه یکم و دوم را پوشانده و در نتیجه قطعه دوم را در نزدیک ترین فضای مربوط به قطعه یکم قرار دهد و در نتیجه باعث افزایش سرعت کامپیوتر گردد.

آنتی ویروس به روز شده نصب کنید

اگر از آنتی ویروس های غیر معتبر و یا قدیمی استفاده می کنید، مطمئن باشید که یکی از عمده دلایل افت سرعت کامپیوتر شما، راه یابی انواع ویروس ها به حافظه کامپیوترتان می باشد. برای جلوگیری از ویروسی شدن سیستم، پیشنهاد می شود، همواره نسبت به آپدیت و بروز رسانی آنتی ویروس نصب شده در سیستم خود کوشا بوده و از منابع معتبر برای انجام این کار استفاده کنید.

افزایش سرعت کامپیوتر

استفاده از آنتی ویروس های قدرتمند، علاوه بر افزایش سرعت کامپیوتر ، باعث ایمنی بیشتر فایل های شما نیز می شود.

آپدیت کردن درایور های ویندوز

یکی دیگر از مواردی که ممکن است در افزایش سرعت کامپیوتر موثر باشد، آپدیت و بروز رسانی درایور های کامپیوتر می باشد. برای این منظور بهتر است از طریق Management سیستم، به قسمت درایورها رفته و درایورهایی را که نرم افزار آنها قدیمی شده است را آپدیت نمایید.

خنک نگه داشتن سیستم و تمیز کردن منافذ خنک کننده

گرمای بیش از حد نیز می تواند دلیلی برای کند شدن کامپیوتر باشد. اگر سیستم ما به درستی خنک نشود و خنک کننده های آن کار نکنند، با مشکلاتی از قبیل کند شدن و ری استارت شدن ویندوز، درگیر خواهیم شد. برای این منظور، ابتدا منافذ فن ها را به خوبی بررسی کرده و در صورت کثیفی، آن ها را تمیز نمایید.

افزایش سرعت کامپیوتر

همواره باید برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد، فن و منافذ خنک کننده های را تمیز نگاه داشت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی