چطور با سایت خودم کسب دارمد کنم؟

درامد اینترنی

چگونه از روشهای اینترنتی به درامد برسم

کلمات کلیدی

Settings

Unroot

حریم خصوصی

آپدیت اینستاگرام

دستگاه اندروید

Add Account

اکانت اینستاگرام

شبکه اجتماعی

حساب کاربری

پست‌های اینستاگرام

ثبت کامنت

بستن کامنت‌ها

نرم‌افزار و بازی‌های اندروید را چگونه روی رایانه اجرا کنیم

چه تفاوتی بین ADSL و VDSL وجود دارد

چه تفاوتی بین ماشین مجازی و سرور وجود دارد

چگونه هکرها بدون رمزعبور وارد شبکه اجتماعی ما می‌شوند

چگونه می‌توانیم از هک شدن حساب‌های آنلاین خود مطلع بشویم

چگونه می‌توانیم از شبکه

سرورها و نقاط پایانی کسب‌و‌کارمان در برابر هکرها محافظت کنیم؟

هفت اشتباه فاحش امنیتی که هر روز مرتکب می‌شویم

چه تفاوتی بین هاب اترنت

سویچ و روتر وجود دارد

چه تفاوتی بین پهنای باند و طیف وجود دارد

تفاوت بین دایرکتوری فعال و دامنه در چیست

چگونه امنیت کامپیوتر خود را بالا ببریم

چگونه جستجو و پاک نمودن اتوماتیک فولدرهای خالی را انجام دهیم

دریافت سریع‌تر به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 را چگونه انجام دهیم

چطور در ویندوز 10 برای مصرف اینترنت حد و مرز مشخص کنیم

چطور تصویر پروفایل اینستاگرام را در گوشی و رایانه ذخیره کنیم

چگونه مصرف اینترنت توسط اینستاگرام را کاهش دهیم

  • ۰
  • ۰

امنیت شماره های مجازی در چه حد است


همانطور که در گذشته نیز در رابطه با شماره مجازی و مزایای داشتن آن صحبت نمودیم، دانستیم که در بسیاری از موارد، داشتن شماره مجازی می تواند برای ما بسیار کارساز باشد.

امنیت شماره مجازی تا چه حدی بوده و استفاده از آن چه خطراتی دارد؟

اما به نسبت مزایایی که داشتن شماره مجازی برای ما به همراه دارد، این شماره ها، خطراتی را نیز برای کاربرانشان به همراه دارند که عدم توجه به آن ها می تواند باعث ایجاد زیان های زیادی برای ما گردد. در این مطلب قصد داریم در رابطه با خطرات استفاده از شماره مجازی صحبت کرده و امنیت شماره مجازی را مورد بررسی قرار دهیم تا اطلاعات کافی را در این خصوص در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.

امنیت شماره مجازی

اولین نکته در مواجهه با شماره های مجازی که باید آن را به خاطر داشته باشید، این است که شماره مجازی به هیچ عنوان امنیت مطلوبی را تضمین نمی کند. این بدان معناست که استفاده از برنامه های ساخت شماره مجازی می تواند برای کاربران، خطر آفرین باشد. شماره های مجازی معمولا از طرف شرکت هایی ارائه می شوند که دارای چندین شماره بوده و این شماره ها را بین کاربران خود، به صورت اشتراکی، پخش می کنند. به همین منظور چندان بعید نیست که شماره ای که در حال حاضر در اختیار شما می باشد، پس از مدتی، در اختیار فرد دیگری قرار بگیرد. به همین سبب هنگامی که بحث از امنیت شماره مجازی می شود، بسیاری از کارشناسان امنیتی، آن را چندان مورد اعتماد ندانسته و تا حد امکان عدم استفاده از آن را توصیه می کنند.

دلیل دیگری که در خصوص عدم امنیت شماره مجازی ، ذکر می شود، این است که اگر شماره مجازی که به ما اختصاص یافته است، به فرد دیگری نیز اختصاص بیابد، در نتیجه او نیز می تواند به همه حساب های کاربری که ما با آن شماره ایجاد کرده ایم، دست پیدا کند و به نوعی، حساب های کاربری ما را هک نموده و از آن در جهت منافع شخصی خود، استفاده نماید. معمولا شرکت های ارائه دهنده شماره مجازی، تضمینی ندارند که شماره مجازی شما را در اختیار دیگران قرار ندهند و همین عامل باعث می شود که امنیت شماره مجازی به طرز محسوسی کاهش پیدا کند.

امنیت شماره مجازی

به علت عدم وجود امنیت شماره مجازی ، استفاده از این شماره ها، تا حد امکان توصیه نمی شود!

خطرات استفاده از شماره مجازی

تا اینجا دانستیم که بنا به دلایل ذکر شده، امنیت شماره مجازی چندان تضمین شده نیست و باید در استفاده از آن، نهایت دقت عمل، در نظر گرفته شود. اما اگر ما یک شماره مجازی داشته باشیم و با آن یک یا چند حساب کاربری مختلف در اپلیکیشن ها و سایت های متنوع، ایجاد کرده باشیم، چه خطری می تواند ما را تهدید کند؟

اولین خطری که در پاسخ به این سوال می توان به آن اشاره داشت، این است که چون معمولا شماره های مجازی به صورت اشتراکی در اختیار افراد قرار می گیرد، ممکن است که پس از مدتی، شماره شما در اختیار فرد دیگری قرار بگیرد. حال فرض کنید شما با آن شماره، اقدام به ساخت یک اکانت در پیام رسان تلگرام یا اینستاگرام کرده اید. در صورتی که شما تایید دو مرحله ای را فعال نکرده باشید، فردی که شماره مجازی شما به او اختصاص یافته است، می تواند با اینجاد حساب کاربری در شبکه های یاد شده با استفاده از آن شماره، در حقیقت به حساب کاربری شما وارد شود و در نتیجه تمامی اطلاعات شما را بدست آورد.

دیگر دلیل که می توان بر عدم وجود امنیت شماره مجازی دانست این است که ممکن ما اطلاعات حساب کاربری خود را از دست بدهیم. فرض کنید شما یک شماره مجازی تهیه کرده و با آن اقدام به ثبت نام در یک اپلیکیشن یا وب سایت نموده اید. معمولا بسیاری از افراد پس از ساخت حساب، کار خود را تمام شده می دانند و دیگر به صفحه شماره مجازی خود سر نمی زنند و یا به طور کلی آن را فراموش می کنند. حال اگر بر حسب اتفاق اکانت شما با مشکل روبرو شود و شما مجبور به احراز هویت و ورود دوباره به اکانت خود شوید، چون شماره خود را فراموش کرده اید یا دسترسی به صفحه شماره خود ندارید، نمی توانید به حساب قبلی خود وارد شوید و در نتیجه به طور کامل، اکانت خود را از دست می دهید.

یکی دیگر از خطراتی که در استفاده از شماره مجازی وجود دارد و یکی از دلایل ضعف امنیت شماره مجازی محسوب می شود، این است که در بسیاری از اپلیکیشن های و شبکه های اجتماع، امکانی وجود دارد که شماره مجازی در آن شناسایی شده و سپس حساب های کاربری ساخته شده با آن شماره، حذف می شود. به عنوان نمونه تلگرام، برای افزایش مشخصه های امنیتی خود، از این امکان بهره می برد تا افراد نتوانند با یک هویت، چندین اکانت جعلی، ایجاد نمایند. بسیاری از افراد بوده اند، که اقدام به ایجاد حساب کاربری با شماره مجازی نموده اند. اما پس از مدتی، تلگرام، شماره آن ها را شناسایی کرده و در نتیجه اقدام به حذف اکانت تلگرام و مسدود نمودن آن نموده است. بدین تریتب، شخص استفاده کننده از شماره مجازی، دیگر قادر به ورود به حساب کاربری خود نبوده و تمامی اطلاعات حساب او، مسدود خواهد شد.

امنیت شماره مجازی

تنها در مواردی خاص باید از شماره مجازی استفاده نمود!

کجا می توان از شماره مجازی استفاده نمود؟

حال سوالی که ممکن است برای بسیاری از کاربران پیش آید، این است که با توجه به امنیت شماره مجازی ، در چه مواردی می توان از این امکان استفاده نمود؟ به عقیده کارشناسان فعال در زمینه امنیت داده ها، به طور کلی به خاطر ضعف امنیت شماره مجازی ، باید تا حد امکان از استفاده از این شماره ها برای هر موردی، خودداری نمود. اما با این حساب در برخی شرایط ممکن است که ناگزیر به استفاده از این شماره ها باشیم. به عنوان مثال، اگر بخواهیم در یک اپلیکیشن یا وب سایت که از طرف کشوری مثل امریکا، خدمات خود را عرضه می کند، ثبت نام کنیم، به دلیل وجود تحریم ها، شاید اجازه استفاده از شماره داخلی به ما داده نشود. به همین منظور در این شرایط ناگزیر به استفاده از شماره مجازی خواهیم بود.

در استفاده از شماره مجازی در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های پیام رسانی، توصیه می شود تا آنجا که ممکن است، اطلاعت مهمی را با استفاده از اکانت های ساخته شده توسط این شماره ها، رد و بدل نکرده و داده های مهم خود را در آن ذخیره نکنیم. همچنین باید این نکته را به خاطر بسپاریم که از داده های خود در وب سایت ها و اپلیکیشن هایی که برای ثبت نام در آن ها، از شماره های مجازی استفاده نموده ایم، به صورت دوره پشتیبان و بکاپ تهیه کنیم تا در صورت پاک شدن اکانت، بتوانیم اطلاعات مهم خود را بدست آوریم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی