چطور با سایت خودم کسب دارمد کنم؟

درامد اینترنی

چگونه از روشهای اینترنتی به درامد برسم

کلمات کلیدی

Settings

Unroot

حریم خصوصی

آپدیت اینستاگرام

دستگاه اندروید

Add Account

اکانت اینستاگرام

شبکه اجتماعی

حساب کاربری

پست‌های اینستاگرام

ثبت کامنت

بستن کامنت‌ها

نرم‌افزار و بازی‌های اندروید را چگونه روی رایانه اجرا کنیم

چه تفاوتی بین ADSL و VDSL وجود دارد

چه تفاوتی بین ماشین مجازی و سرور وجود دارد

چگونه هکرها بدون رمزعبور وارد شبکه اجتماعی ما می‌شوند

چگونه می‌توانیم از هک شدن حساب‌های آنلاین خود مطلع بشویم

چگونه می‌توانیم از شبکه

سرورها و نقاط پایانی کسب‌و‌کارمان در برابر هکرها محافظت کنیم؟

هفت اشتباه فاحش امنیتی که هر روز مرتکب می‌شویم

چه تفاوتی بین هاب اترنت

سویچ و روتر وجود دارد

چه تفاوتی بین پهنای باند و طیف وجود دارد

تفاوت بین دایرکتوری فعال و دامنه در چیست

چگونه امنیت کامپیوتر خود را بالا ببریم

چگونه جستجو و پاک نمودن اتوماتیک فولدرهای خالی را انجام دهیم

دریافت سریع‌تر به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 را چگونه انجام دهیم

چطور در ویندوز 10 برای مصرف اینترنت حد و مرز مشخص کنیم

چطور تصویر پروفایل اینستاگرام را در گوشی و رایانه ذخیره کنیم

چگونه مصرف اینترنت توسط اینستاگرام را کاهش دهیم

  • ۰
  • ۰

حالت مهمان در اندروید یا Guest Mode چیست و چگونه می توان آنرا چگونه می توان فعال نمود؟

تلفن همراه یک وسیله شخصی بوده و نباید آن را در اختیار دیگران قرار داد. با این حال گاهی اوقات ما بنا به دلایلی مجبور می شویم که تلفن همراه خود را در اختیار دیگران قرار دهیم.

حالت مهمان در اندروید یا Guest Mode را چگونه می توان فعال نمود؟

در این حالت ممکن است فرد مورد نظر به تمام فایل های شخصی ما در تلفن همراه دسترسی داشته باشد و یا حتی بدتر از آن از یک لحظه غفلت ما استفاده کرده و برنامه ای مخرب را روی گوشی ما نصب کرده و اقدام به هک گوشی ما نماید و یا به صفحه پیام های ما رفته و اطلاعاتی را در رابطه با چت ها و پیامک های بدست آورد. برای جلوگیری از این مورد، خوشبختانه سیستم عامل اندروید، راه حلی را در نظر گرفته است که با عنوان حالت مهمان در اندروید شناخته می شود. حالت مهمان یا Guest Mode حالتی است که با قرار دادن گوشی روی آن، کاربر گوشی به عنوان یک کاربر مهمان شناسایی شده و اطلاعات شخصی مالک گوشی، برای او به نمایش در نخواهد آمد. در ادامه قصد داریم تا در رابطه با این ویژگی بیشتر سخن گفته و روش فعال سازی حالت مهمان در اندروید را با یکدیگر بررسی نماییم تا بدین ترتیب اطلاعات خود را از دسترسی غیر مجاز حفظ نماییم.

حالت مهمان در اندروید چیست؟

همانطور که اشاره شد، حالت مهمان یک دسترسی خاص به اندروید محسوب می شود که توسط کاربر اصلی گوشی، به افرادی که کاربر اصلی گوشی نیستند، داده می شود. دسترسی های این کاربر مهمان را، کاربر اصلی گوشی تعیین می کند و تا زمانی که کاربر اصلی گوشی نخواهد، کاربر مهمان نمی تواند به اطلاعاتی غیر از آنچه برای او تعریف شده است، دسترسی پیدا کند. حالت مهمان در اندروید بیشتر زمانی کاربرد دارد که ما مجبور می شویم گوشی خود را در اختیار دیگران قرار دهیم. ممکن است دوست یا فردی از اعضای خانواده ما، برای مدتی گوشی ما را در اختیار بگیرد، حتی برای یک تماس گرفتن. در این حالت ممکن است فرد مورد نظر به بهانه تماس گرفتن از ما دور شده و در یک لحظه به اطلاعاتی که به دنبال آن است، دست پیدا کند. در این زمان ما به عنوان کاربر گوشی نمی توانیم از عدم دسترسی او به اطلاعات شخصی خود اطمینان حاصل کنیم.

راه حلی که اندروید برای این مواقع اندیشیده است، رفتن به حالت مهمان در اندروید می باشد. در این حالت ما یکسری از دسترسی های خاص را از قبل برای کاربر مهمان تعریف می کنیم. به این ترتیب هنگامی که شخص سومی، گوشی ما را از ما طلب می کند، ابتدا در عرض چند ثانیه، با استفاده از منوی دسترسی سریع در اندروید، گوشی را به حالت مهمان یا Guest Mode برده و سپس گوشی را در اختیار وی قرار می دهیم. به این ترتیب حتی اگر فرد مورد نظر با نیت بدخواهانه ای گوشی ما در اختیار بگیرد، تنها می تواند به اطلاعاتی دسترسی پیدا کند که ما برای او تعریف کرده ایم و اطلاعات شخصی ما را نمی تواند مشاهده نماید.

یوزر در اندروید

شما می توانید در اندروید چند کاربر مختلف با سطوح دسترسی مختلف ایجاد نمایید.

فعال سازی حالت مهمان در اندروید

برای فعال سازی حالت مهمان در اندروید ابتدا باید یک نقش کاربر مهمان در اندروید ایجاد نماییم. پس از اینکه نقش مربوطه را ساخته و ذخیره نمودیم، می توان تنها با چند حرکت، این حالت را فعال و غیر فعال نمود. در هنگام ایجاد حالت مهمان، ما دسترسی های دلخواه را ایجاد کرده و سپس آن را ذخیره می کنیم. مراحل انجام این کار به شرح زیر است. این مراحل برای دارندگان اندروید 6 به بالا کار خواهد نمود.

  1. ابتدا به صفحه اول اندروید رفته و با استفاده از کشیدن انگشت خود به پایین، منوی دسترسی سریع را باز نمایید. (ممکن است برای باز شدن کامل منوی تنظیمات سریع نیاز باشد تا دوبار انگشت خود را به پایین بکشید.)
  2. گزینه User یا کاربر را همچون تصویر زیر، از گوشه سمت راست تصویر انتخاب کنید.
  3. در صفحه باز شده، یک یوزر جدید را با استفاده از گزینه New User ایجاد کرده و تنظیمات مربوط به سطح دسترسی های او را دنبال کنید.
  4. پس از این که تنظیمات به دلخواه انجام شد و دسترسی های مورد نظر به یوزر داده شد، حال می توانید برای یوزر مهمان، یک نام انتخاب نمایید.
  5. پس از اینکه حالت مهمان در اندروید را ایجاد کردید، گوشی به صورت اتوماتیک به این حالت خواهد رفت.
  6. حال برای دوباره برگشتن به حالت معمول، می توانید از طریق مرحله 1 به منوی تنظیمات سریع رفته و از طریق مرحله 2 به قسمت کاربران گوشی بروید.
  7. در اینجا دوباره نام کاربری خود را انتخاب نمایید تا پس از دریافت رمز عبور، بتوانید به عنوان کاربر اصلی، به گوشی دسترسی پیدا نمایید.
نحوه فعال سازی حالت مهمان در اندروید

نحوه فعال سازی حالت مهمان در اندروید

با استفاده از این مراحل به سادگی می توانید یک حالت مهمان در اندروید ایجاد کنید تا از این پس به راحتی بتوانید گوشی خود را در اختیار دیگران یا حتی بچه ها، قرار دهید. هنگامی که حالت مهمان در اندروید فعال می شود، تمامی اپلیکیشن های گوشی شما به حالت اولیه رفته و بسیاری از برنامه هایی که دانلود نموده اید به طور کلی برای کاربر مهمان نمایش داده نمی شوند. در این حالت توانایی اتصال به اینترنت و وای فای نیز توسط کاربر اصلی تعیین می شود و بخش فایل منیجر، گالری و سایر اطلاعات شخصی نیز برای مهمان نمایش داده نخواهد شد. به این ترتیب به سادگی می توان گوشی خود را در اختیار دیگران قرار داد و تا حدودی از امنیت اطلاعات خود اطمینان حاصل نمود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی