چطور با سایت خودم کسب دارمد کنم؟

درامد اینترنی

چگونه از روشهای اینترنتی به درامد برسم

کلمات کلیدی

Settings

Unroot

حریم خصوصی

آپدیت اینستاگرام

دستگاه اندروید

Add Account

اکانت اینستاگرام

شبکه اجتماعی

حساب کاربری

پست‌های اینستاگرام

ثبت کامنت

بستن کامنت‌ها

نرم‌افزار و بازی‌های اندروید را چگونه روی رایانه اجرا کنیم

چه تفاوتی بین ADSL و VDSL وجود دارد

چه تفاوتی بین ماشین مجازی و سرور وجود دارد

چگونه هکرها بدون رمزعبور وارد شبکه اجتماعی ما می‌شوند

چگونه می‌توانیم از هک شدن حساب‌های آنلاین خود مطلع بشویم

چگونه می‌توانیم از شبکه

سرورها و نقاط پایانی کسب‌و‌کارمان در برابر هکرها محافظت کنیم؟

هفت اشتباه فاحش امنیتی که هر روز مرتکب می‌شویم

چه تفاوتی بین هاب اترنت

سویچ و روتر وجود دارد

چه تفاوتی بین پهنای باند و طیف وجود دارد

تفاوت بین دایرکتوری فعال و دامنه در چیست

چگونه امنیت کامپیوتر خود را بالا ببریم

چگونه جستجو و پاک نمودن اتوماتیک فولدرهای خالی را انجام دهیم

دریافت سریع‌تر به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 را چگونه انجام دهیم

چطور در ویندوز 10 برای مصرف اینترنت حد و مرز مشخص کنیم

چطور تصویر پروفایل اینستاگرام را در گوشی و رایانه ذخیره کنیم

چگونه مصرف اینترنت توسط اینستاگرام را کاهش دهیم

  • ۰
  • ۰

چگونه گوشی های اصلی وتقلبی را از یکدیگر تشخیص دهیم


یکی از نگرانی هایی که اکثرا در هنگام خرید گوشی های تلفن همراه، ممکن است برای ما پیش آید، این است که آیا گوشی خریداری شده، اصل می باشد یا یک مدل تقلبی یا اصطلاحا فیک، به ما فروخته شده است.

تشخیص اصل بودن گوشی و راهنمای شناسایی گوشی تقلبی از اصلی

این مورد خصوصا در زمانی بیشتر باعث نگرانی می شود که ما مجبور باشیم از فروشگاه های غیر معتبر و یا مناطق آزاد مرزی، اقدام به خرید گوشی نماییم. به هر حال برای جلوگیری از اینگونه سوء استفاده ها و تشخیص اصل بودن گوشی ، راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به معرفی و بررسی برخی از آن ها خواهیم پرداخت و اصلی ترین تفاوت های گوشی های اصلی را با گوشی های تقلبی، بررسی خواهیم نمود.

تشخیص اصل بودن گوشی

همانطور که می دانید، بهترین و مطمئن ترین روش برای اطمینان از اینکه محصولی را که خریداری کرده اید، اصل بوده و یک نمونه تقلبی به شما ارائه نشده است، خرید از فروشگاه های مطمئن و حدالامکان از نمایندگی های مجاز می باشد.اصولا این فروشگاه ها، هیچگاه اقدام به فروش لوازم تقلبی و غیر اصلی نخواهند نمود چراکه باعث ضربه زدن به اعتبار آن ها شده و ممکن است در اثر شکایات مشتریانشان، با دردسر های فراوانی روبرو شوند. به همین دلیل همیشه خرید از مراکز معتبر و نمایندگی های گوشی، بهترین روش برای خرید مطمئن انواع گوشی های تلفن همراه می باشد.

با این حال نیز ممکن است در شرایطی مجبور به خرید از فروشگاه های غیر معتبر، دست فروش ها و یا مناطق آزاد مرزی باشید که این امر می تواند شما را در معرض خرید یک گوشی تقلبی و فیک قرار دهد. همچنین گاهی اوقات هدایایی به ما عرضه می شود که اطمینانی نسبت به اصل بودن آن نداشته و خواهان فهمیدن این موضوع هستیم که آیا هدیه ارائه شده به ما یک نمونه اصلی می باشد یا صرفا یک نمونه تقلبی و فیک می باشد.

به طور کلی در حوزه کلاهبرداری و فروش گوشی های تقلبی و فیک، چند روش مطرح وجود دارد که اکثر کلاهبردار ها از این روش ها برای سوء استفاده، بهره می برند:

  • فروش نسخه های کپی و فیک به جای دستگاه اصلی
  • فروش گوشی های رفرش شده یا تعمیراتی به جای گوشی نو
  • فروش گوشی های دست دو به جای نو
  • فروش گوشی های قاچاق
  • فروش گوشی های چنج شده
راهنمای تشخیص اصل بودن گوشی

برخی نسخه های تقلبی، تفاوت چندانی با نسخه اصلی نداشته و همین موضوع سبب می شود تا به راحتی به عنوان گوشی اصلی فروخته شوند.

چک کردن IMEI

مهمترین نکته در تشخیص اصل بودن گوشی ، درست بودن اطلاعات IMEI گوشی مربوطه می باشد. به طور کلی هر گوشی که توسط هر کمپانی گوشی سازی ساخته می شود، یک کد منحصر به فرد دریافت می کند که این کد، نشان دهنده این است که چنین گوشی ای وجود داشته و از طریق همین کد، قابل ردیابی و مسدود شدن می باشد. گوشی هایی که به صورت تقلبی و یا قاچاق وارد می شوند، معمولا دارای چنین کدی نبوده و یا کد IMEI داخل گوشی، با کد IMEI روی کارتن و یا زیر باتری گوشی، متفاوت است. با توجه به اینکه در حال حاضر طرح رجیستری گوشی های موبایل در کشور در حال اجرا می باشد، پیشنهاد می شود، قبل از خرید گوشی، ابتدا اقدام به چک کردن کد IMEI نموده و در صورت درستی آن، سپس اقدام به خرید نمایید.

البته این روش، مطمئن ترین روش برای تشخیص اصل بودن گوشی نیست، چراکه در برخی شرایط بعضی از کلاهبرداران، با استفاده از ترفندهایی خاص، اقدام به تغییر دادن IMEI گوشی های سرقتی و یا گوشی های قاچاق و تقلبی می نمایند که این گوشی ها در زمره گوشی های چنج شده قرار می گیرند. برای چک کردن IMEI از طریق شماره گیر گوشی، کد #06#* را شماره گیری کرده و سپس کد ظاهر شده را با کد نوشته شده در جعبه گوشی و یا پشت باتری گوشی، مقایسه کنید. در صورت مغایرت گوشی مورد نظر شما یک نسخه قاچاق یا تقلبی خواهد بود.

برای اطمینان از اینکه گوشی خریداری شده توسط شما یک گوشی اصلی بوده و تمامی اطلاعات آن صحیح می باشد، ابتدا از طریق کد گفته شده در بالا، IMEI گوشی خود را به دست آورده و سپس در وب سایت http://www.imei.info این کد را وارد نمایید. پس از این که عدم ربات بودن خود را تایید نمودید، روی گزینه CHECK کلیک کرده تا تمامی اطلاعات مربوط به تلفن همراه خود را مشاهده کنید.

IMEI

این وب سایت کمک می کند تا از اصل بودن گوشی خود مطمئن شویم

چک کردن سخت افزار

یکی دیگر از روش هایی که معمولا می توان در تشخیص اصل بودن گوشی به کار گرفت، چک کردن سخت افزاری گوشی می باشد. معمولا گوشی های فیک و تقلبی به سبب ارزان تر بودن، از قطعات سخت افزاری با کیفیتی بهره نمی برند و فاقد امکاناتی هستند که نمونه اصلی آن ها ارائه می دهد. به عنوان مثال دوربین بکار رفته در یک گوشی اصل، یقینا از کیفیت تصویر بسیار بهتری نسبت به یک نمونه تقلبی بهره می برد. تفاوت در میزان حافظه داخلی، میزان رم و قدرت پردازنده، معمولا از جمله مواردی هستند که معمولا در تشخیص اصل بودن گوشی کمک کننده می باشد. همچنین این نکته را نیز باید به خاطر داشته باشید که در تفاوت در جنس بدنه و ساختار گوشی های اصلی و گوشی های تقلبی معمولا بسیار فاحش بوده و به راحتی می توان بی کیفیت بودن جنس بدنه یک نمونه تقلبی را از اصلی تشخیص داد.

همچنین با استفاده از برخی کدهای اندروید، می توانید به اطلاعات جالبی از گوشی در رابطه با سخت افزار آن دست پیدا کنید که با استفاده از آن ها می توانید اقدام به تشخیص اصل بودن گوشی نمایید. برخی از این کدها عبارتند از:

  • *#*#4636#*#* : برای نمایش اطلاعات مربوط به شبکه، وای فای و باتری گوشی
  • *#*#34971539#*#* : نمایش اطلاعات دوربین
  • *#*#2663#*#* : نمایش اطلاعات صفحه لمسی
  • *#12580369# : اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری
  • *#*#3264#*#* : اطلاعات رم
کد مربوط به IMEI گوشی

کد مربوط به IMEI گوشی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی