چطور با سایت خودم کسب دارمد کنم؟

درامد اینترنی

چگونه از روشهای اینترنتی به درامد برسم

کلمات کلیدی

Settings

Unroot

حریم خصوصی

آپدیت اینستاگرام

دستگاه اندروید

Add Account

اکانت اینستاگرام

شبکه اجتماعی

حساب کاربری

پست‌های اینستاگرام

ثبت کامنت

بستن کامنت‌ها

نرم‌افزار و بازی‌های اندروید را چگونه روی رایانه اجرا کنیم

چه تفاوتی بین ADSL و VDSL وجود دارد

چه تفاوتی بین ماشین مجازی و سرور وجود دارد

چگونه هکرها بدون رمزعبور وارد شبکه اجتماعی ما می‌شوند

چگونه می‌توانیم از هک شدن حساب‌های آنلاین خود مطلع بشویم

چگونه می‌توانیم از شبکه

سرورها و نقاط پایانی کسب‌و‌کارمان در برابر هکرها محافظت کنیم؟

هفت اشتباه فاحش امنیتی که هر روز مرتکب می‌شویم

چه تفاوتی بین هاب اترنت

سویچ و روتر وجود دارد

چه تفاوتی بین پهنای باند و طیف وجود دارد

تفاوت بین دایرکتوری فعال و دامنه در چیست

چگونه امنیت کامپیوتر خود را بالا ببریم

چگونه جستجو و پاک نمودن اتوماتیک فولدرهای خالی را انجام دهیم

دریافت سریع‌تر به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 را چگونه انجام دهیم

چطور در ویندوز 10 برای مصرف اینترنت حد و مرز مشخص کنیم

چطور تصویر پروفایل اینستاگرام را در گوشی و رایانه ذخیره کنیم

چگونه مصرف اینترنت توسط اینستاگرام را کاهش دهیم

  • ۰
  • ۰

اندروید گو چیست وچه قابلیت هایی دارد وبر روی چه گوشی هایی می توان اندروید گو نصب کرد


مدت هاست گوگل در حال کار روی قابلیتی است که برنامه های کاربردی خود را برای گوشی هایی که از منابع سخت افزاری ضعیف تری بهره می برند، بهینه نماید

اندروید گو

تاکنون نسخه های زیادی از برنامه های مختلف با این ویژگی عرضه شده است که بهینه تر بوده و سرعت اجرای بیشتری نسبت به برنامه های اصلی خود دارند. اما از مدت ها پیش اعلام کرده بود که این بار قصد دارد یک نسخه از سیستم عامل اندروید را با چنین ویژگی، معرفی نماید. در کنفرانس توسعه دهنگان I/O که در سال 2017 برگزار گردید، گوگل اعلام کرد که در حال کار روی یک نسخه از اندروید می باشد که برای گوشی هایی طراحی شده که از ظرفیت رم کمتر از 1 گیگابایت بهره می برند. این سیستم عامل همانند نسخه های بهینه شده برنامه های گوگل، با پسوند Go ارائه خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با سیستم عامل اندروید گو (Android Go) صحبت کرده و علاوه بر معرفی ویژگی های آن، زمان دقیق ارائه این نسخه از اندروید را برای گوشی های معرفی شده، اعلام نماییم.

اندروید گو چیست؟

Android Go نسخه ای بهینه شده از سیستم عامل محبوب و کارآمد اندروید است که برای گوشی هایی با ظرفیت منابع سخت افزاری پایین عرضه شده است. این نسخه بهینه شده، قابلیت اجرای روان تر و سریع تر برنامه ها را داشته و بسیاری از برنامه ها و تنظیمات آن طوری طراحی شده است که بتواند از کمترین منابع موجود، بیشتری استفاده ممکن را ببرد. گوگل معمولا نسخه های بهینه شده برنامه های خود را با پسوند Go عرضه می نماید که برنامه Gmail Go که در گذشته در رابطه با آن صحبت کرده ایم و یک نسخه بهینه شده از برنامه محبوب جیمیل است، نمونه ای از این برنامه ها می باشد.

اندروید گو نیز همانند برنامه هایی مثل Gmail Go ، GBoard ، Youtube Go و سایر برنامه هایی از این دست، یک نسخه بهینه شده از اندروید بوده و دارای سرعت اجرای بسیار بالاتری از اندروید معمولی می باشد. اما نکته مهم این است که Android Go نسخه ای بهینه شده از Android O یا همان اندروید 8 و می باشد و بسیاری از قابلیت های آن را در خود دارد. این بدان معنی است که کاربران اندروید گو می توانند از بسیاری از آخرین ویژگی ها و امکاناتی که برای کاربران اندروید 8 ارائه شده است، استفاده نمایند. در ادامه تعدادی از مهمترین تغییرات و ویژگی هایی که در اندروید گو معرفی خواهند شد را با یکدیگر بررسی خواهیم نمود.

اندروید گو در حقیقت نسخه ای بهینه شده از اندروید Oreo یا اندروید 8 می باشد.

ویژگی های Android Go

اولین و مهمترین ویژگی اندروید گو ، توانایی نصب و راه اندازی روی گوشی هایی است که دارای حافظه رم کمتر از یک گیگابایت هستند. این ویژگی سبب می شود تا از این پس دارندگان گوشی هایی که حتی دارای حافظه های 512 مگابایتی هستند، بتوانند از جدیدترین امکانات اندروید O استفاده ببرند. اجرای روان تر و بهینه شده برنامه ها در این نسخه، سبب می شود تا این گوشی های ضعیف نیز به مشکل برنخورده و بتوانند سرویس های مختلف را با سرعت خوبی، ارائه دهند.

از دیگر تغییراتی که در Android Go شاهد آن هستیم، بهینه شدن گوگل پلی استور می باشد. در این نسخه از گوگل پلی، امکانی فراهم شده است تا معرفی برنامه های بهینه تر در اولویت قرار بگیرند. به این ترتیب هنگامی که شما گوگل پلی را در اندروید Go اجرا نمایید، برنامه هایی برای نصب به شما معرفی خواهند شد که بهینه شده هستند و قابلیت اجرای روان تر روی گوشی شما را داشته باشند.

در اندروید گو سعی شده است برنامه هایی به صورت پیش فرض روی گوشی نصب شوند که بهینه باشند. به عنوان مثال در این نسخه، برنامه هایی مثل جیمیل گو، جی بورد، برنامه یوتیوب گو، و سایر برنامه ها به صورت پیش فرض نصب شده اند تا کاربر بتواند سریعتر از قبل به سرویس های مورد نیاز خود دست پیدا کند.

از مهمترین ویژگی هایی که در اندروید گو ارائه شده است، توانایی مدیریت بهینه تر و دقیق تر مصرف دیتا و منابع است. به این ترتیب سعی شده است تا برنامه ها از کمترین میزان دیتا استفاده کنند و حتی خیلی از برنامه ها قابلیت کار به صورت آفلاین را نیز داشته باشند. این نسخه به نوعی طراحی شده است تا از کمترین میزان مصرف باتری و دیتا بهره ببرد و به این ترتیب کاربر با خیالی آسوده تر بتواند با برنامه کار کند.

Android go

نمونه ای از برنامه های بهینه شده در نسخه Android go

چه گوشی هایی که از اندروید گو پشتیبانی می کنند؟

هنوز هیچ شرکتی به طور رسمی عنوان نکرده است که اندروید گو را روی گوشی های میان رده و یا پایین رده خود نصب خواهد نمود. با این حال طبق گزارشات چنین به نظر می رسد در هفته آینده و طی برگزاری نمایشگاه MWC 2018 اولین گوشی هایی که از اندروید گو پشتیبانی می کنند، معرفی شوند. طبق وعده مدیران گوگل در این نمایشگاه اولین نسخه از این سیستم عامل روی گوشی های اندروید ارائه خواهد شد تا سپس به صورت همگانی عرضه شود.

پس با این حساب برای آگاهی دقیق از قابلیت های این نسخه از اندروید باید همچنان تا برگزاری مراسم MWC صبر نموده تا در طی برگزاری مراسم، این نسخه از اندروید روی گوشی های هوشمند، ارائه شود. اما آنچه مسلم است این است که این نسخه برای گوشی هایی که قابلیت سخت افزاری قدرتمندی ندارند عرضه شده است و کاربرانی که از این گوشی ها استفاده می کنند باید بیشترین امیدواری را داشته باشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی