چطور با سایت خودم کسب دارمد کنم؟

درامد اینترنی

چگونه از روشهای اینترنتی به درامد برسم

کلمات کلیدی

Settings

Unroot

حریم خصوصی

آپدیت اینستاگرام

دستگاه اندروید

Add Account

اکانت اینستاگرام

شبکه اجتماعی

حساب کاربری

پست‌های اینستاگرام

ثبت کامنت

بستن کامنت‌ها

نرم‌افزار و بازی‌های اندروید را چگونه روی رایانه اجرا کنیم

چه تفاوتی بین ADSL و VDSL وجود دارد

چه تفاوتی بین ماشین مجازی و سرور وجود دارد

چگونه هکرها بدون رمزعبور وارد شبکه اجتماعی ما می‌شوند

چگونه می‌توانیم از هک شدن حساب‌های آنلاین خود مطلع بشویم

چگونه می‌توانیم از شبکه

سرورها و نقاط پایانی کسب‌و‌کارمان در برابر هکرها محافظت کنیم؟

هفت اشتباه فاحش امنیتی که هر روز مرتکب می‌شویم

چه تفاوتی بین هاب اترنت

سویچ و روتر وجود دارد

چه تفاوتی بین پهنای باند و طیف وجود دارد

تفاوت بین دایرکتوری فعال و دامنه در چیست

چگونه امنیت کامپیوتر خود را بالا ببریم

چگونه جستجو و پاک نمودن اتوماتیک فولدرهای خالی را انجام دهیم

دریافت سریع‌تر به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 را چگونه انجام دهیم

چطور در ویندوز 10 برای مصرف اینترنت حد و مرز مشخص کنیم

چطور تصویر پروفایل اینستاگرام را در گوشی و رایانه ذخیره کنیم

چگونه مصرف اینترنت توسط اینستاگرام را کاهش دهیم

  • ۰
  • ۰

چگونه صدای حرفه‌ای با گوشی اندرویدی ضبط کنیم؟

گوشی‌های اندرویدی انجام بسیاری از کارها را ساده کرده‌اند، ضبط صدا هم از این قاعده مستثنا نیست. این روزها پادکست‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و بسیاری ترجیح می‌دهند به جای خواندن یک مطلب یک پادکست را گوش دهند.
چگونه می‌توانیم یک صدای حرفه‌ای با گوشی اندرویدی ضبط کنیم؟
بر همین اساس در این مقاله تصمیم گرفتیم مبانی ضبط صدا و ساخت پادکست با استفاده از گوشی‌های اندرویدی را به شما نشان دهیم. برای این منظور شما به یک میکروفون یو‌اس‌بی نیاز دارید.

در گذشته، شما به راحتی قادر بودید یک میکروفون را به یک پورت Auxiliary روی کامپیوتر خود متصل کنید. دستگاه‌های اندرویدی مجهز به سوکت هدفون نیز به شما اجازه می‌دهند یک میکروفون را از طریق یک تبدیل به آن‌ها متصل کنید که در برخی موارد این‌کار با دشوارهایی همراه است. اما در این مقاله قصد داریم هر آن چیزی که در ارتباط با یک میکروفون یو‌اس‌بی و اتصال آن به دستگاه اندرویدی وجود دارد را به شما نشان دهیم.  چطور می‌توانید از میکروفون‌های مجهز به یو‌اس‌بی در گوشی‌های اندرویدی که مجهز به درگاه USB C هستند برای این منظور استفاده کنید.

برای ضبط صدا در اندروید به چه ملزوماتی نیاز دارید؟

برای آن‌که بتوانید با گوشی اندرویدی صدایی با کیفیت خوب ضبط کنید به یک میکروفون با کانکتور USB نیاز دارید. در نگاه اول ممکن است این‌گونه به نظر برسد که هر میکروفون و دستگاه اندرویدی قادر به انجام چنین کاری است، اما نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید. اول آن‌که شما به یک دستگاه اندرویدی نیاز دارید که درگاه یو‌اس‌بی آن از کابل OTG (سرنام On-The-Go) پشتیبانی کند. USB OTG به دستگاه اندرویدی شما اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های مختلفی از کنترلرهای بازی گرفته تا میکروفون‌ها را از طریق پورت یو‌اس‌بی به آن متصل کنید. پیشنهاد ما این است که از تبدیل‌های او‌تی‌جی فاقد سیم استفاده کنید. در مرحله بعد شما به یک USB hub نیاز دارید. یو‌اس‌بی‌هاب به عنوان رابط میان میکروفون شما (که احتمالا از نوع USB-A) و گوشی شما که ممکن است به درگاه USB-C یا Micro-USB تجهیز شده باشد قرار می‌گیرد. در ارتباط با انتخاب USB Hub درست به مطلب راهنمای خرید: USB Hub با آداپتور خریداری کنیم یا بدون آداپتور مراجعه کنید. زمانی که تصمیم می‌گیرید یک هارددیسک خارجی را به تلویزیون متصل کنید به یک هاب نیاز دارید تا انرژی لازم را برای هارددیسک تامین کند، همین موضوع در ارتباط با میکروفون‌ها نیز صدق می‌کند. در نتیجه به فکر خرید یک USB hub خوب باشید. USB OTG درگاه USB-C یا Micro-USB را به یک USB-A تبدیل می‌کند.

یک برنامه اندرویدی مناسب برای ضبط صدا انتخاب کنید

مهم‌ترین بخش این قسمت انتخاب یک برنامه درست برای ضبط صدا است. اگر از هر برنامه‌ای برای ضبط صدا استفاده کنید ممکن است نویزهایی در صدای ضبط شده به وجود آید. برنامه‌هایی که برای ضبط صدا ارائه شده‌اند با برچسب Voice Recorder شناخته می‌شوند. پیشنهاد ما این است که به دنبال انتخاب برنامه‌هایی باشید که اجازه می‌دهند صداهایی با فرمت‌های مختلف به ویژه WAVE را ضبط کنید. در حالت کلی برنامه‌ای که قرار است انتخاب کنید باید ویژگی‌هایی همچون نمایش بلندی صدا، دکمه‌هایی برای کنترل بلندی صدا، مدیریت ساده فایل و پشتیبانی از قابلیت چند ترکی را داشته باشند. وجود یک نشانه‌گر بلندی صدا یکی از اصلی‌ترین ملزومات یک برنامه ضبط صدا است. در نتیجه برنامه‌ای که فاقد چنین ویژگی است را نباید به‌کار ببرید.

 نشانه‌گری که بلندی صدا را نشان می‌دهد اعلام می‌دارد در هر لحظه چه صدایی در حال ضبط است. با نشان دادن وضعیت سبز، زرد و قرمز شما به سرعت می‌توانید وضعیت قوی یا ضعیف بودن سیگنال را مشاهده کنید. در نتیجه به خوبی می‌توانید متوجه شوید که بلند صحبت می‌کنید یا صدای شما آرام است. فاکتور مهم دیگری که یک برنامه باید داشته باشد ولوم کنترل‌کننده صدا است. این ولوم به شما اجازه می‌دهد شدت صدای ضبط شده را کنترل کنید. روی برخی از میکروفون‌ها به صورت فیزیکی این دکمه تعبیه شده است، اما هنوز هم وجود آن در یک برنامه کاربردی مفید است.

اگر در نظر دارید که در آن واحد چند صدا را ضبط کنید در نتیجه وجود قابلیت Multitrack برای شما ضروری است. بیشتر میکروفون‌های یو‌اس‌بی از ضبط صدای استریو پشتیبانی می‌کنند، در نتیجه صدایی که از دو سمت وارد می‌شود را به خوبی دریافت می‌کنند. شما به راحتی می‌توانید از قابلیت یاد شده استفاده کنید. در برنامه‌های ضبط صدای حرفه‌ای هر کانال به عنوان یک منبع جداگانه برای یک ترک در نظر گرفته می‌شود که همین موضوع فرآیند ویرایش صدای ضبط شده را ساده می‌کند. پیشنهاد ما این است که از برنامه WavStudio برای این منظور استفاده کنید. برنامه‌ای رایگانی (همراه با تبلیغات) که طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. این برنامه نه تنها قابلیت‌های پایه مرتبط با ضبط صدا را ارائه می‌کند، بلکه به شما اجازه می‌دهد صدای استریو را ضبط کرده، انواع مختلفی از افکت‌ها را اعمال کرده و همچنین صدای ضبط شده را به فرمت‌های مختلفی تبدیل کنید.

ضبط صدا روی اندروید با یک میکروفون یو‌اس‌بی

زمانی که همه ملزوماتی که به آن‌ها اشاره کردیم را تهیه کردید، باید آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید. بیشتر میکروفون‌های یو‌اس‌بی همراه با یک کابل یو‌اس‌بی عرضه می‌شوند. اکنون باید تبدیل USB C به USB A یا micro-USB به USB A را به پورت یو‌اس‌بی گوشی وصل کرده و در ادامه میکرون را به آن وصل کنید. شیوه اتصال این وسایل به هاب یو‌اس‌بی نیز به همین شکل انجام می‌شود. پس از اتصال وسایل به یکدیگر اکنون برنامه‌ای که دانلود کرده‌اید را اجرا کنید.

البته پیش از ضبط بهتر است به بخش تنظیمات برنامه رفته و یکسری پیکربندی‌ها را مطابق با نیاز خود تغییر دهید. اگر از برنامه WavStudio استفاده می‌کنید، برای انتخاب ورودی صدا به منوی تنظیمات برنامه که در سمت راست صفحه اصلی قرار دارد رفته و از منوی باز شونده انتخاب منبع صدا میکروفون یو‌اس‌بی را انتخاب کنید.

میکروفون کار نمی‌کند!

ممکن است پس از تهیه همه ملزومات موفق نشوید از آن‌ها استفاده کنید. به احتمال زیاد این مشکل به واسطه نبود توان کافی است. میکروفون‌ها به انرژی الکتریکی زیادی نیاز دارند که ممکن است این انرژی فراتر از توان گوشی شما باشد. به همین دلیل است که در ابتدای مطلب گفتیم از یک هاب برای این منظور استفاده کنید. (نوع آداپتوردار هاب توصیه می‌شود.)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی