چطور با سایت خودم کسب دارمد کنم؟

درامد اینترنی

چگونه از روشهای اینترنتی به درامد برسم

کلمات کلیدی

Settings

Unroot

حریم خصوصی

آپدیت اینستاگرام

دستگاه اندروید

Add Account

اکانت اینستاگرام

شبکه اجتماعی

حساب کاربری

پست‌های اینستاگرام

ثبت کامنت

بستن کامنت‌ها

نرم‌افزار و بازی‌های اندروید را چگونه روی رایانه اجرا کنیم

چه تفاوتی بین ADSL و VDSL وجود دارد

چه تفاوتی بین ماشین مجازی و سرور وجود دارد

چگونه هکرها بدون رمزعبور وارد شبکه اجتماعی ما می‌شوند

چگونه می‌توانیم از هک شدن حساب‌های آنلاین خود مطلع بشویم

چگونه می‌توانیم از شبکه

سرورها و نقاط پایانی کسب‌و‌کارمان در برابر هکرها محافظت کنیم؟

هفت اشتباه فاحش امنیتی که هر روز مرتکب می‌شویم

چه تفاوتی بین هاب اترنت

سویچ و روتر وجود دارد

چه تفاوتی بین پهنای باند و طیف وجود دارد

تفاوت بین دایرکتوری فعال و دامنه در چیست

چگونه امنیت کامپیوتر خود را بالا ببریم

چگونه جستجو و پاک نمودن اتوماتیک فولدرهای خالی را انجام دهیم

دریافت سریع‌تر به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 را چگونه انجام دهیم

چطور در ویندوز 10 برای مصرف اینترنت حد و مرز مشخص کنیم

چطور تصویر پروفایل اینستاگرام را در گوشی و رایانه ذخیره کنیم

چگونه مصرف اینترنت توسط اینستاگرام را کاهش دهیم

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بدون شک بسیاری از ما بارها در صفحه اینستاگرام دوستمان سرک کشیده ایم و کمی کنجکاوی کرده ایم، راه هایی وجود دارد که شما می توانید در اینستاگرام از ارتباطات دوستان خود با افراد دیگر مطلع شوید.




کلیک-اگر بخواهیم صادق باشیم، بسیاری از ما هرازگاهی سرکی به فضای مجازی و اینستاگرام دوستانمان می کشیم.

  • مریم سیاوشی
  • ۰
  • ۰

هنگامی که پستی را از طریق قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) ارسال می‌کنید، تمام فالوورهایتان قادر به مشاهده آن دنبال کردن استوری شما خواهند بود.






اما اگر بنا به دلیل خاصی تمایل نداشته باشیم که فرد یا افرادی استوری ما را مشاهده کنند، تکلیف چیست؟ آیا این امکان وجود دارد که استوری خود را از دید فرد یا افراد خاصی پنهان کنیم؟ خوشبختانه اینستاگرام این امکان را فراهم کرده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا نسبت به مخفی کردن استوری اینستاگرام (Instagram Stories) خود اقدام نمایند. بدین منظور دو روش مختلف قابل استفاده است که در ادامه این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم.


چگونگی مخفی کردن استوری اینستاگرام (Instagram Stories)

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، به منظور پنهان یا مخفی کردن استوری اینستاگرام (Instagram Stories) خود می‌توانید از دو روش مختلف استفاده کنید. ابتدا به شرح روش اول می‌پردازیم و سپس روش دوم را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم.

روش اول: از طریق پروفایل کاربر مد نظر

در روش اول شما باید به پروفایل مخاطب مد نظرتان مراجعه کنید و از این طریق دسترسی وی به استوری اینستاگرام خود را متوقف سازید. این روش در شرایطی کاربرد دارد که قصد داشته باشید استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) خود را از دید یک فرد خاص پنهان نمایید. برای انجام این عمل مراحل زیر را طی کنید:

مخفی کردن استوری اینستاگرام

  • ابتدا به پروفایل کاربر مد نظر مراجعه کنید.
  • سپس مانند عکس فوق، آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس نمایید. این آیکون در نسخه آی او اسی اینستاگرام شبیه به یک خورشید است.
  • نهایتا از بین گزینه‌های موجود، گزینه Hide Your Story را انتخاب کنید.

با انجام این عمل فرد مد نظر قادر به مشاهده استوریز اینستاگرام شما نخواهد بود. به بیان دیگر با انجام این عمل استوری های شما در اینستاگرام از دید وی مخفی می‌شوند. می‌توانید این عمل را برای هر تعداد افرادی که تمایل دارید قادر به مشاهده استوریز شما نباشند انجام دهید. در نظر داشته باشید که با طی کردن مراحل مشاهده و انتخاب گزینه Unhide Your Story می‌تواند دسترسی فرد مورد نظر را به شرایط عادی بازگردانید.

مطلب مرتبط: آموزش مدیریت فالوورهای اینستاگرام

روش دوم: استفاده از منوی تنظیمات پروفایل خودتان

از نظر ما استفاده از این روش به مراتب کاربردی‌تر از روش اول است. این روش به ویژه در شرایطی کاربرد دارد که تمایل داشته باشید بخش استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) خود را از دید تعداد زیادی از فالوورهایتان پنهان کنید. در این روش از منوی تنظیمات اکانت خودتان استفاده خواهد شد. به منظور مخفی کردن استوری اینستاگرام (Instagram Stories) اکانت خود با استفاده از این روش مراحل زیر را طی کنید:

مخفی کردن استوری اینستاگرام

  • ابتدا با لمس آیکون موجود در گوشه سمت راست و پایین منوی اینستاگرام به بخش پروفایل اکانت خود مراجعه کنید.
  • سپس آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه ر لمس کنید. این آیکون در نسخه آی او اسی اینستاگرام شبیه به یک خورشید است.
  • حال که منوی تنظیمات یا همان Settings اکانت اینستاگرام نمایان شده، باید در لیست آن گزینه Story Settings را انتخاب کنید.
  • حال گزینه Hide Story From را لمس کنید.
  • در این شرایط مانند عکس بالا و سمت راست لیستی از فالوورهایتان نمایان می‌شوند که یک دایره در گوشه سمت راست نام هر یک از آن‌ها موجود است. با لمس این دایره و تیک دار شدن آن، دستور مخفی کردن استوری اینستاگرام (Instagram Stories) برای فالوور مورد نظر صادر می‌شود. بنابراین می‌توانید هر تعداد از افرادی که قصد دارید استوری های اینستاگرامتان از دید آن‌ها پنهان شود را از این لیست انتخاب کنید. نهایتا با لمس گزینه Done تغییرات اعمال شده ذخیره خواهند شد.

بدون تردید استفاده از این روش می‌تواند در برخی از شرایط کاربر بهتری داشته باشد. در بخش فوقانی این قسمت یک آیکون جستجو (Search) هم ارائه شده است که امکان جستجوی نام کاربری فالوورهای مورد نظرتان را فراهم می‌کند. بدون تردید اگر تعداد فالوورهای شما زیاد باشد، مراجعه به این لیست به منظور مخفی کردن استوری اینستاگرام (Instagram Stories) ممکن است کمی دشوار شود. در این شرایط توصیه می‌کنیم که از روش اول و یا از قابلیت جستجوی روش دوم استفاده کنید.

چگونه نمایش استوری سایر افراد برای خود را غیر فعال کنیم؟

شما به طور مستقیم و کامل نمی‌توانید نمایش استوری سایر افراد را در اکانت خود غیر فعال نمایید. تنها امکانی که اینستاگرام در اختیارتان قرار می‌دهد این است که شما را قادر به “کمرنگ کردن” یا “Mute” استوری هایی می‌کند که تمایل ندارید آن‌ها را مشاهده کنید. با انجام این عمل استوری افراد مورد نظر به حالت کمرنگ تغییر شکل داده و به این شکل در منوی بالای صفحه و نوار استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) نمایان می‌شوند. بنابراین با این تمایز شما می‌توانید از مشاهده آن‌ها صرف نظر کنید. به منظور انجام این عمل مراحل زیر را طی کنید:

مخفی کردن استوری اینستاگرام

تصور کنید که قصد داریم استوری کاربری با نام melvco را به حالت “کمرنگ” یا بهتر بگوییم “Mute” منتقل کنید. در این شرایط کافیست که:

  • در منوی استوریز موجود در بالای صفحه، آیکون استوری مخاطب مورد نظر را بیابید. حال انگشت خود را بر روی آن قرار داده و چند لحظه نگه دارید تا منویی نمایان شود.
  • سپس گزینه Mute melvco’s Story را انتخاب کنید.

با انجام این عمل استوری فرد مورد نظر به حالت کمرنگ تغییر شکل می‌دهد و اصطلاحا گفته می‌شود که استوری وی میوت (Mute) شده است. به این صورت شما می‌توانید از مشاهده استوری فرد مد نظر صرف نظر کنید.

مخفی کردن استوری اینستاگرام

با طی کردن مراحل مشابه، یعنی نگه داشتن انگشت خود بر روی آیکون استوری مخاطب و اینبار انتخاب گزینه Unmute Story قادر به بازگرداندن حالت پیش‌فرض و اولیه خواهید بود. به بیان دیگر با انجام این عمل می‌توانید استوری فرد مورد نظر را از حالت “کمرنگ” یا “Mute” خارج کنید. در نظر داشته باشید که متاسفانه در حال حاضر امکان مخفی کردن استوری سایر کاربران از منوی استوریز اکانت شما وجود ندارد. شاید در آینده اینستاگرام این قابلیت را به اپلیکیشن خود اضافه کند.

  • مریم سیاوشی
  • ۰
  • ۰

اینستاگرام هم اکنون یکی از پرطرفدارترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی موجود محسوب می‌شود که به ویژه در بین ما ایرانی‌ها بسیار محبوب است.




اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است و محلی به منظور اشتراک‌گذاری تصاویر به شمار می‌رود.

  • مریم سیاوشی
  • ۰
  • ۰

قدمه

اینستاگرام مجموعه عظیمی از قابلیت‌های مختلف را ارائه می‌کند و روز به روز هم بر قابلیت‌های این اپلیکیشن افزوده می‌شود. این موضوع سبب شده تا اینستاگرام به یک شبکه اجتماعی بسیار محبوب در بین کاربران تبدیل شود.



یکی از قابلیت‌های بسیار جالبی که اینستاگرام دارد مربوط به امکان بستن کامنت‌ها برای پست‌های خاص می‌شود!

  • مریم سیاوشی
  • ۰
  • ۰
چگونه صفحه اینستاگرام خود را به صفحه تجاری تبدیل کنیم ؟Reviewed by مهدی نیکخو on Aug 7Rating: 5.0چگونه صفحه اینستاگرام خود را به صفحه تجاری ( شرکتی ) تبدیل کنیم ؟
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

آموزش تغییر صفحه اینستاگرام به صفحه تجاری ( شرکتی ) با ما همراه باشید تا در اینستاگرام صفحه شرکتی داشته باشید، اینستاگرام در آپدیت جدید  تبدیل صفحه شخصی به تجاری را اضافه کرده است و از این به بعد به‌راحتی می‌توانید صفحه‌های شخصی را با تجاری تشخیص دهید.

در مرحله اول ابتدا به این نکته توجه کنید که اینستاگرام در آخرین آپدیت خود این گزینه را اضافه کرده و حتماً باید اینستاگرام خود رابه آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

  • مریم سیاوشی
  • ۰
  • ۰

در آپدیت جدید اینستاگرام که روز گذشته منتشر شد، ویژگی نظرسنجی در استوری اضافه شد. این ویژگی به کاربران فرصت تعامل بیشتر با یکدیگر را میدهد. اما چگونه می توانیم از این قابلیت استفاده کنیم؟

پس از آپدیت کردن برنامه، در قسمت مربوط به استیکرهای استوری، که پس از انتخاب عکس در قسمت بالا، سمت راست ظاهر می شود، گزینه ای را با نام POLL مشاهده خواهید کرد. با انتخاب این استیکر، شما می توانید سوال خود را مطرح کنید و به جای گزینه های Yes و No، گزینه های مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

افرادی که Story شما را مشاهده می کنند، می توانند روی گزینه های موجود ضربه بزنند و بعد از آن نتایج کلی نظر سنجی را مشاهده کنند. شما هم می توانید برای دیدن نتایج کلی، به قسمتی رجوع کنید که در آن می توانید مشاهده کنید چه کسانی عکس و یا ویدئوی شما را مشاهده کرده اند. در آن قسمت تعداد رای دهندگان و گزینه های انتخابی آنها موجود است.

در کنار ویژگی نظرسنجی، اینستاگرام قابلیت قطره چکان را هم به استوری اضافه کرده است، که شما می توانید با آن از رنگ هر قسمت از عکستان نمونه بردارید و برای نوشتن متن یا برچسب ها از آن رنگ استفاده کنید.

  • مریم سیاوشی
  • ۰
  • ۰

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران و جهان است که کاربران بی‌شماری دارد. در ابتدا Instagram توسط آقایان کوین سیستروم و مایک کریگر خلق و در اکتبر ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد. این سرویس به سرعت محبوبیت کسب کرد و به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر تا آوریل ۲۰۱۲ و ۳۰۰ میلیون کاربر تا دسامبر ۲۰۱۴ رسید و این روند رشد همچنان ادامه دارد.


اخیراً اینستاگرام اطلاعات آماری جالبی از این شبکه اجتماعی منتشر کرده که خود جای تأمل دارد.

  • مریم سیاوشی
  • ۰
  • ۰

یکی از مورد بحث‌ترین موضوعاتی که در رابطه با اینستاگرام مطرح می‌شود مربوط به بخش کامنت‌های آن است که متاسفانه بخش قابل توجهی از کاربران ایرانی درک چندان درستی از آن نداشته و بارها شاهد توهین‌ها و موارد نه چندان مناسبی مانند هجوم به پیج‌های مختلف بوده‌ایم.

 

این روزها حتی اگر به پای صحبت‌های هنرمندان داخلی بنشینید بارها از توهین‌ها و انرژی‌های منفی که توسط برخی کاربران روانه‌ی آن‌ها شده است، خواهید شنید. امری که بسیاری از این افراد را وادار به بستن پیج و خداحافظی از اینستاگرام کرده است.

  • مریم سیاوشی
  • ۰
  • ۰

سرقت موبایل، لپ تاپ و تبلت و تعداد شکایت های فراوانی که در کلانتری ها اتفاق می افتد نشان دهنده این امر است که نیاز به آگاه سازی بیشتر در زمینه پیشگیری و آموزش بیش از گذشته احساس می شود.

اگر در سایت های مختلف و اطرافیان جستجو کنید اولین اقدام بعد از به سرقت رفتن لپ تاپ، گوشی و هر کالای دیجیتال،  مالک لپ تاپ  با به همراه داشتن شماره سریال آن به شعب کلانتری مراجعه کند و با طرح شکایت تا پیدا شدن لپ تاپ خود صبرکند.

  • مریم سیاوشی
  • ۰
  • ۰

چگونه مشخصات انواع گوشی و لپ تاپ را پیدا کنیم؟

شاید شما هم مثل به قبل از خرید هر محصول هوشمند گوشی ،لپ تاپ و انواع گجت ها به مشخصات انها زیاد دقت میکنید و ملاک خریدتان قرار میدهید.

اما بعد از خرید از یاداتان برود و دیگر مشخصات آنها را در یاد نداشته باشید،یا بخواهید آنها را بفروشید باید مشخصات آنها را اعلام کنید،در ادامه مقاله تی پلاس به شما توضیح میدهیم چگونه مشخصات گجت خود را پیدا کنید.

 

چگونه مشخصات فنی انواع گجت‌ها را پیدا کنیم؟

 

لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای ویندوزی

 

منوی استارت را باز کنید و با کلیک روی قسمت تنظیمات، گزینه System را انتخاب و سپس روی تب About کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید به اطلاعاتی همچون نسخه‌ی ویندوز، مقدار حافظه‌ی رم و نوع پردازنده دسترسی پیدا کنید.

چگونه مشخصات فنی انواع گجت‌ها را پیدا کنیم؟

البته پیدا کردن مدل لپ‌تاپ به همین سادگی‌ها نیست. معمولا اطلاعاتی در مورد مدل لپ‌تاپ روی خود بدنه قرار دارد یا غیر از این، می‌توانید از اطلاعات صفحه‌ای بهره ببرید که برای لحظه‌ای بعد از روشن شدن سیستم ظاهر می‌شود. اگر هم رسید خریدتان را داشته باشید که کار خیلی راحت‌تر است و تقریبا به تمام اطلاعات موردنیازتان دسترسی خواهید داشت.

با تایپ کردن عبارت dxdiag در کادر جستجوی تسکبار هم DirectX Diagnostic Tool باز می‌شود که در آن می‌توانید اطلاعات مختلفی ازجمله مدل لپ‌تاپ و مقدار حافظه‌ی رم و نوع پردازنده را مشاهده کنید.

علاوه بر این، معمولا در سایت کارخانه‌های سازنده قسمتی برای همین کار وجود دارد که با استفاده از شماره سریال مربوط به این کامپیوترها می‌توانید به اطلاعات گسترده‌ای در مورد آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

اگر از هیچ‌کدام از این راه‌حل‌ها راضی نبودید، می‌توانید از نسخه‌ی ویندوزی برنامه‌ی CPU-Z استفاده کنید که نسخه‌ی اندرویدی آن را کمی بالاتر معرفی کردیم. با استفاده از این برنامه، می‌توانید مشخصه‌های فنی‌تر و پیشرفته‌تر سیستم را مشاهده کنید. در این زمینه هم برنامه‌های مختلفی وجود دارد که مثلا برنامه‌ی Speccy از رابط کاربری جذابی بهره می‌برد و علاوه بر اطلاع‌رسانی مشخصه‌های سیستم، دمای قطعات داخلی سیستم را هم نشان می‌دهد.

آیفون و آیپد

از طریق سیستم‌عامل iOS نمی‌توان اطلاعات چندانی را در مورد مشخصه‌های آیفون و آیپد به دست آورد. اگر در بخش تنظیمات روی General ضربه بزنید و به قسمت About بروید، با اطلاعاتی مانند مقدار فضای داخلی در دسترس، نسخه‌ی فعلی سیستم‌عامل، تعداد اپلیکیشن‌های نصب‌شده و نام شبکه‌ی مخابراتی روبرو می‌شوید.

چگونه مشخصات فنی انواع گجت‌ها را پیدا کنیم؟

برای این که دقیقا از مدل و مشخصات آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ آگاه شوید، بهترین کار استفاده از شماره‌ی مدل حک شده در پشت گجت و جستجوی آن در وب است؛ به طور مثال گوشی آیفون ۸ در ۳ مدل A1863، A1905 و A1906 عرضه شده است. در این زمینه فهرست‌های مختلفی در وب وجود دارد که در این فهرست‌ها می‌توانید مشخصه‌هایی مانند نام گجت، ظرفیت و حتی رنگ‌های آن‌ها را مشاهده کنید. در این رابطه می‌توان به صفحات رسمی اپل برای آیفون­ها، آیپد­ها و آیپاد­ها اشاره کرد.

البته اپل معمولا درباره‌ی همه‌ی مشخصه‌های گجت‌هایش اطلاع‌رسانی نمی‌کند. مثلا در صفحات مربوط به مقایسه‌ی آیفون‌ها و آیپدها که در سایت اپل وجود دارد، مشخصه‌هایی مانند پردازنده و رزولوشن را می‌توانید ببینید، اما حرفی از مقدار حافظه‌ی رم به میان نمی‌آید.

خوشبختانه سایت‌های خوبی مانند iFixit در این زمینه وجود دارند که جدیدترین آیفون‌ها را تکه‌تکه می‌کنند و مشخصه‌هایی مانند مقدار حافظه‌ی رم و ظرفیت باتری این گجت‌ها را به اطلاع عموم می‌رسانند.

در این زمینه هم می‌توانید روی سایت GSMArena حساب کنید که اطلاعات مختلفی از حافظه‌ی رم گرفته تا رزولوشن نمایشگر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی

در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی با رفتن به بخش تنظیمات و سپس System و درنهایت ضربه زدن روی گزینه‌ی About Phone کم‌وبیش به اطلاعات نه‌چندان مفیدی مانند مدل گوشی یا نسخه‌ی اندروید دست پیدا می‌کنید. برای دسترسی به اطلاعات بیشتر می‌توانید مدل گوشی‌تان را در اینترنت جستجو کنید یا این که به بخش‌های دیگر گوشی سر بزنید.

چگونه مشخصات فنی انواع گجت‌ها را پیدا کنیم؟

در بخش تنظیمات، می‌توانید به گزینه‌ی Storage مراجعه کنید تا از میزان حافظه‌ی داخلی گوشی‌تان مطلع شوید. برای دانستن میزان حافظه‌ی رم هم در ابتدا لازم است که گزینه‌ی Developer options را فعال کنید. برای فعال کردن هم فقط کافی است که به About phone مراجعه کنید و سپس ۷ بار روی Build Number ضربه بزنید.

با انجام این کار، گزینه‌ی Developer options در بخش تنظیمات پدیدار می‌شود و ازآنجا می‌توانید روی Memory ضربه بزنید تا ببینید گجت اندرویدی شما از چه مقدار حافظه‌ی رم استفاده می‌کند.

با استفاده از خود اندروید، تقریبا این تمام اطلاعاتی است که می‌توانید به دست آورید؛ اما خوشبختانه اپلیکیشن‌های خوبی در این زمینه وجود دارد. اپلیکیشن‌های CPU-Z و My Device رایگان هستند و تقریبا همه‌ی مشخصه‌های مهم (از رزولوشن گرفته تا مدل پردازنده) را به اطلاع کاربر می‌رسانند.

البته کار بسیار ساده‌تر این است که با استفاده از جستجوی مدل گوشی در وب، مشخصات آن را به دست آورید. در این زمینه، سایت GSMArena یکی از بهترین‌ها است که اطلاعات گسترده‌ای همچون اندازه‌ی سنسور دوربین و حسگرهای تعبیه‌شده در گوشی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای macOS

از آنجا که سیستم‌های macOS محدود هستند و ابزارهای زیادی برای مشکل‌یابی در آن‌ها تعبیه‌شده، مدل‌ها و مشخصه‌های آن‌ها به‌راحتی قابل شناسایی هستند. با کلیک روی آیکون اپل که در نوار منو وجود دارد، انواع و اقسام اطلاعات را می‌توانید مشاهده کنید. از مدل سیستم و سن و سال آن گرفته تا نسخه‌ی سیستم‌عامل و پردازنده و مقدار حافظه‌ی رم. برای مشخصه‌های بیشتر و دقیق‌تر هم می‌توانید روی گزینه‌ی System Report کلیک کنید.

چگونه مشخصات فنی انواع گجت‌ها را پیدا کنیم؟

اگر می‌توانید که سیستم مک را روشن کنید و به این صفحه دسترسی داشته باشید که کار تمام است. اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید سیستم را روشن کنید، یک راه‌حل جایگزین را پیشنهاد می‌دهیم. در این زمینه هم اپل صفحات مخصوصی را در سایتش تعبیه کرده که فقط کافی است شماره سریال سیستم را یادداشت کرده و سپس در یکی از صفحات مربوط به مک­بوک،مک­بوک پرو، مک­بوک­ ایر و آی­مک به دنبال آن شماره سریال بگردید تا بتوانید مدل و مشخصه‌های سیستم‌تان را پیدا کنید.

دیگر گجت‌ها

پیدا کردن مشخصات گوشی و لپ‌تاپ کار چندان سختی نیست. اما پیدا کردن مشخصه‌های یک مدل خاص از تلویزیون، دوربین دیجیتال یا دیگر وسایل الکترونیکی، چالش‌برانگیز است. گاهی این چالش به خاطر این است که چنین اطلاعاتی اهمیتی ندارند، گاهی هم چالش ایجادشده بدین خاطر است که واقعا پیدا کردن این اطلاعات خاص کار بسیار مشکلی است.

 

در مرحله‌ی اول بهتر است که نام دقیق آن محصول را از روی بدنه یا رسید خرید پیدا کنید. اگر توانستید نام و مدل دقیق محصول را پیدا کنید، ادامه‌ی راه چندان سخت نیست. اما گاهی (به خصوص برای محصولات قدیمی) استفاده از مدل دقیق راه به‌جایی نمی‌برد. به همین خاطر، در مرحله‌ی اول از موتورهای جستجو استفاده کنید. اگر موفقیت‌آمیز نبود، به سایت سازنده سر بزنید و قسمت‌های مختلف آن را زیر و رو کنید.

اگر در تمام این راه‌ها با در بسته مواجه شدید، به مراکز فروش آن محصول و اگر مرکز فروشی برای آن وجود ندارد، به تعمیرگاه‌های مربوط به آن مراجعه کنید؛ شاید تخصص آن‌ها مثمر ثمر باشد و بتوانید اطلاعات دقیق و مفیدی را پیرامون محصول موردنظرتان پیدا کنید.

  • مریم سیاوشی